25. syyskuuta 2015

Aloita treenit Crossfit Takomolla!

Kiinnostaisko aloittaa syksyn treenit motivoivassa ympäristössä? Nyt olis hyvä mahdollisuus alottaa Crossfit- treenit upouudella Crossfit Takomolla, Helsingin Pitäjänmäessä.

takomo

Ensi viikolla alkaa uudet Onrampit, eli Crossfit- alkeiskurssit joille olisi vielä tilaa! 

CrossFit Takomon Onrampit kestävät kuukauden (tunti kolme kertaa viikossa). Näin laaja alkeiskurssi varmistaa, että kaiken tarpeellisen ehtii oppia, skilleihin kuten käsilläseisontaankin ehtii kurssilla jo perehtyä, ja kurssin jälkeen treenien aloittaminen on turvallista.

Onrampilla teitä koutsaamassa on aina kaksi valmentajaa, Tero ja Balázs.

Lue heistä lisää Takomon sivuilta TÄÄLTÄ.

Untitled

Ryhmäkoko kurssilla on pieni = 12henkilöä joka varmistaa sen, että valmennus on laadukasta ja kaikkien tekniikoihin ehditään keskittyä. 

Hinta kurssille on 230 € ja sen Wodconnectissa maksamalla varmistaa paikkansa.


Tässä kaksi eri alkeiskurssi vaihtoehtoa, joista voit valita itsellesi sopivamman:
Onramp #5


28. 9 - 23.10 2015 
Maanantai - keskiviikko - perjantai 17-18


Onramp #6


29.9 - 24.10 2015 

Tiistai - Torstai 17:00-18:00 
lauantai 10:00 - 11:00


Klikkaamalla linkkiä näät kurssin tiedot, pääset kirjautumaan wodconnectiin ja voit maksaa kurssin helposti! 

Onrampin käytyäsi voit aloittaa treenit. Tässä syksyn aikataulua Takomolla:

takomo3

Miksi ja mitä on crossfit?



Jos yhtään mietit aloittamista, voin todella suositella! Itselläni n. vuosi sitten treenaaminen oli kaikkea muuta kuin säännöllistä, mutta kun löysin toiminnallisen/crossfit- harjoittelun pariin, innostus treeniin palasi.
Tavoitteet, oma kehittyminen ja innostava ilmapiiri motivoi aina palaamaan salille. Tästä siis huikea uus harrastus syksyyn tai muuten vaan lisämotivaatiota treenaamiseen! :)

Takomon omilta sivuilta: crossfittakomo.fi, löytyy vielä lisää tietoa ja yhteystiedot jos jokin asia askarruttaa!

-Annina

22. syyskuuta 2015

Kisapaikka Helsinki Showdownissa

Täälläpäin flunssaa koitti kovasti pukata päälle viikonloppuna. Nyt ei kuitenkaan olis hirveän hyvä aika kipeillä.. tai milloinka muulloin olisikaan?

Oon kuitenkin ottanut kaikki maholliset keinot käyttöön mm. ostanut kaikki maholliset vitamiinit (ja tästä lähtien syön niitä ympäri vuoden), syönyt PALJON valkosipulia ja juonut teetä. 
Oon lisäks koittanut ajatella, että mähän EN nyt tule kipeäksi, henkisellä voimalla kuulema kova voima tervehtymisessä! 

Tänään onneksi jo ihan hyvä olo ja kävin treenailemassa rauhakseen vähän dippejä, leukoja, handstandpushuppeja sekä käsilläkävelyä Takomolla. Otin ihan rauhassa, ilman että koneisto rasittuu. Ehkä mä jo huomenna tai ylihuomenna oon takas täydessä iskussa. :)

Untitled

Vähän yli viikko sitten tein viimeisen Helsinki Showdownin- karsinnan, mutta en niistä sen enempää kirjoitellut. Olin karsinnoissa lopulta 36. eli jäin 50 parhaan naisen joukkoon, joka tarkoittaa siis sitä että pääsin kisaamaan.
Siinä oli hiukan itsellä ajateltavaa että otanko kisapaikan vastaan ja lähdenkö kisaamaan. Karsijoita oli suht vähän, mutta kärjen taso on kova. Miten mä siellä pärjäisin, ja entä kun vastaan tulee jotain mitä en osaa? 
Muiden tsemppien voimalla päätin kuitenkin että lähden kokemuksen vuoksi kokeilemaan. 

Eli 10.10 Helsingin Jäähallilla aika iso haaste edessä. Koitan selviytyä kunnialla läpi lajeista ja olla hermostumatta jos en jotain osaa. Yritän nauttia kisafiiliksestä ja ensimmäisistä Crossfit- kisoista!
Untitled
Toivotaan ettei pientä pyllähtämistä suurempia epäonnistumisia tulisi :P
Kisan lajeista ei ole vielä tietoa, ne julkaistaa luultavimmin vasta kisapäivänä tai ehkä ensimmäinen laji jo aiemmin? Siellä voi tulla vastaan mitä vaan, se tässä lajissa jännittävintä onkin. Itse toivon tietysti jotain kestävyyttä vaativaa lajia, juoksua yms. Mutta katsotaan ja otetaan vastaan mitä eteen tulee! Jännittää tietenkin, mutta en oikeen vielä edes ole älynnyt minne olen menossa. :D 


Koitan nyt kovasti treeneissä keskittyä heikkouksiin ja kunhan tästä täysin tervehdyn, antaa 110% loppu viimeistelyihin. Levolla, ruoalla, sekä asenteella on myös paljon merkitystä myös tässä vaiheessa, niinkuin treenaamisessa aina.

Tsemppiä teille treeneihin! Mä koitan vähän kirjoitella myöhemmin omasta valmistautumisesta kisoihin ja muutenkin fiiliksistä.

-Annina

8. syyskuuta 2015

Tough Viking & Ghetto Snatch

Viime viikonloppu oli melko tapahtumarikas ja fyysisesti hiukan raskas. :D Ohjelmassa oli jos jonkunlaista urheilusuoritusta.

Perjantaina kokeiltiin Helsinki Showdownien 2. karsintalajia ensimmäisen kerran ja taas jäi hiukan fiilis että olis ollut varaa parantaa, joten tein karsinnan sunnuntaina uudelleen. Kirjotan 2. lajista kuitenkin myöhemmin lisää!

Lauantaina vuorossa oli Tough Viking. Juostiin "Lean In Five Weeksin"  kanssa samassa lähtdössä, ja siinä porukassa oli kyllä fiilis katossa jo heti alkulämmöistä lähtien!

Untitled
Untitled
Muutama este tuli hiukan yllärinä, en ollut jotenkin ajatellut että parilla esteellä ollaan oikeasti ihan kokonaan vedessä ja uidaan. :D Nää vesiesteet oli munmielestä kuitenkin just ne parhaat, pikku virkistäytyminen matkalla teki hyvää!
Kahta estettä en saanut suoritettua radalla, jotka oli ramppi ja köysikiipeily. Harmitti kyllä! Köysikiipeilu oli NIIN lähellä, ja olin jo yli puolenvälin kun ote vaan lipes liukkaasta köydestä ja mätkähdin alas. Ei auttanut, kokeilin vielä uudestaan, mutta tyydyin sitten painamaan 30 burpeeta.
Oli kyllä hauska tapahtuma! Kaikki tuntemattomatkin tsemppas läpi matkan toisiaan, autto esteillä ja heitti yläfemmoja. Ens vuonna todellakin uudestaan!

--

Sunnuntaina kävin nostamassa Ghetto Snatchin- osakilpailussa Crossfit 8000 Espoossa. Hyvää harjoitusta nostaa paineen alla, ja voi kyllä mua jännittikin aivan sairaasti aina omalla nostovuorolla! :D
Sain tulokseksi: Tempauksesta: 45kg ja Työnnöstä: 65kg.
Harmitti vähän kun 50kiloa tempauksesta ei tullut ylös tällä kertaa, mutta toisaalta 65kiloa on uus ykkösmaksimi työnnössä. 

Untitled

Untitled

Nyt täytyy ottaa rauhallisemmin treenien suhteen alkuviikko, kroppa ei oo viikonlopusta kovinkaan väsyneen tuntunen, mutta varmasti kaipaa vähän lepoa. Jos jotain oon tässä puolen vuoden aikana oppinut, niin levon tärkeyden. Mulla on monesti fiilis, että voisi painaa vaikka kuinka monta päivää treeniä täysillä putkeen, mutta ei siitä pidemmän päälle ole suurta hyötyä vaan seinä tulee jossain vaiheessa vastaan. Muistakaa tekin levätä, ja vaikka päättää jo etukäteen lepopäivät jos niiden pitäminen muuten tuntuu hankalalta! :)

-Annina

3. syyskuuta 2015

Helsinki Showdown 1. karsintalaji

Osallistuin ensimmäsitä kertaa virallisesti Crossfit- kisojen karsintoihin. Kisat on Helsingin Jäähallissa lokakuussa järjestettävä Helsinki Showdown.

Crossfit- kisoihin pääsemiseksi järjestetään karsinnat jotta kovakuntoisimmat urheilijat saadaan selville ja kisaamaan. Helsinki Showdownin karsinnat kestävät kolme viikonloppua, jokaisen viikonlopun edeltävänä torstaina julkaistaan karsintalaji, ja sitä on aikaa suorittaa viikonlopun yli.

Osallistuin karsintoihin, koska haluan testata kuntoani ja saada kokemusta karsintoihin osallistumisesta. Tavoitteenani on joku päivä kenties kisata Crossfitissä, joten tämä on hyvää treeniä tulevia karsintoja ajatellen. :)
Ennen kisaamista itselläni on kuitenkin kehitettävää niin taidoissa, voimassa kuin myös henkiselläkin puolella.

Ensimmäinen karsintalaji julkaistiin viime viikon torstaina. En jännittänyt kummemmin lajia etukäteen. Heräsin kuitenkin yöllä ja oli pakko tarkastaa mitä tuleman pitää. Ja laji oli seuraava:

8min amrap
= 8 minuutissa niin monta toistoa kuin mahdollista

20 cal row = 20 kaloria soutaen
40 du = 40 tuplanaruhyppyä
20 snatch 40/30kg = 20 tempausta miehillä 40kg / naisilla 30kg

Untitled

Käytiin kokeilemassa lajia heti torstai aamulla ja sain tulokseksi tasan 2 kierrosta eli yhteensä 160 toistoa. Olin suht tyytyväinen, tuplanaruhypyt suju ongelmitta, samoin soutu. Tempaukset oli kuitenkin ihmeen haastavia ja pätkinkin niitä turhan moneen osaan.

Päätin että teen lajin vielä uudestaan sunnuntaina. Pieni väsymys painoi päivällä ja jalat oli vähän hellänä lauantai-illan Midnighrunista, enkä varmasti olisi tehnyt lajia uudestaan jollen olisi osallistunut virallisesti karsintoihin.
Kannatti kuitenkin lähteä uusimaan sillä, tokalla yrittämällä sain tulokseksi 2 kierrosta + 6 kaloria, eli 166 toistoa.
Tällä kertaa tein tempaukset  5 kerrallaan ja se toimi paremmin, lukuunottamatta muutamaa hylättyä toistoa 8 minuutin loppupuolella. Tuplahypyt pätkivät enemmän kuin ensimmäiesllä yrittämällä, mutta sain säilytettyä hermot.

Untitled

Ensimmäisestä lajista jäi hyvä fiilis! Tänään julkaistiin itseasiassa jo seuraava karsintalaji ja se jännittää hiukka enemmän. Laji sisältää mm. 100 bar over burpeeta ja melko haastavan tankoliikkeiden yhdistelmän. Huomista siis odotellessa, pikku jännitys on vaan hyvästä! :)

Untitled

Tällä viikolla alkoi myös mun ensimmäiset vakkarijumpat. Kiva saada lisää kokemusta ohjaamisesta! :)

Tsemppiä loppuviikoon, huomenna jo perjantai. Jes!

-Annina