14. kesäkuuta 2015

Miten saada kesätreenit luistamaan?

Kesäkuu rullaa jo hyvää vauhtia ja monella on kenties alkanut lomat. Toisilla ei, mutta kesän valoisuuden myötä päivään on tullut rutkasti lisää tunteja. Joitakin kesäkuukausien lämpö motivoi liikkumaan lisää esim. ulkona, ja joissakin se herättää antiliikkujan. Kuulutko niihin jotka jatkavat treenailua kesälläkin, vai heitätkö vapaalle heti kesäkuun alkaessa?

Untitled

Listasin teille muutamia ideoita, miten motivoitua kesälläkin treenailemaan:

1.  Aamut on valoisia, 
joten herää aikaisin lenkille tai treenamaan. Päivä saa positiivisella tavalla ihan erilaisen alun, ja koko loppupäivä aikaa tehdä muuta. Jos joudut menemään töihin, voit sitten aamutreenin jälkeen nautiskella töissä huipusta fiiliksestä! 
Jos et ole aamuvirkku, onneksi täällä Suomenkamaralla illatkin on vielä valoisia, joten nuku aamulla pitkään ja säästä energiat iltatreeniin. 

2. Siirrä treeni ulos. 
Ulkotreeneissä vain taivas on rajana. Ota myös kaveri mukaan hikoilemaan, hyvässä seurassa treenaaminen on aina hauskempaa!


3. ..tai vaikka rannalle. 
Kunhan kelit suovat, mikä olis mahtavampaa kun viettää pitkiä rantsupäiviä, jotka alkaa aamutreenillä rannalla, ja loppupäivä auringossa makoilua kavereiden kanssa samalla hyvistä eväistä nauttien.

Untitled

4. Ensin treeni, sitten huvit. 
Kesällä voi välillä hyvällä omallatunnolla nautiskella grilliherkuista ja kylmistä juomista terassilla. Mutta mieluiten vasta sen jälkeen, kun päivän treeni on suoritettu..;)

5. Syö hyvin. 
Kesällä ruokailut usein tuppaa epäsäännöllistymään muiden menojen takia. Varmista, että energiat riittää päivällä jatkamalla säännöllistä ruokailua kesälläkin. Pidä helppoja eväitä mukana jos ruokavälit sattuu venähtämään. 

-- 

Itse aion treenailla koko kesän ihan normaalisti, voi olla että ehdin jopa enemmän ja järkevämmin, kun töiden lisäksi ei ole koulua ja kesäsuunnitelmina vain muutama lyhyempi reissu.
Aion toki myös nauttia kesästä, pitkistä valoisista kesäilloista, hyvästä ruoasta ja juomista. Mutta sopivissa määrin niin, ettei kesän juhlat vahingoita hyvällä mallilla olevaa treenirytmiä. 
Tärkeintä onkin löytää sopiva tasapaino, treenaamisen ja muun elämän suhteen. Treenien vastapainoksi on välillä hyvä heittää vapaalle, jotta mieli ja muu elämä voi hyvin. Ja sitten taas palata uudella innolla treenien pariin!

Untitled

Kuvat on muuten viimeviikon lyhyeltä mökkireissulta. Lähdettiin pikuveljen kanssa metsään juoksemaan ennen järveen pulahtamista. Hölkkäiltiin, vedettiin mäkispurtteja, rämmittiin ylös metsäkalliota ja kyykättin polulta löytyneellä puunrungolla. :D

Miten teidän kesätreenit sujuu? Toivottavasti löydätte tasapainon työn, treenien, ja grillimakkaran välillä! ;)

-Annina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti