29. kesäkuuta 2015

Epäonnistumisia seuraa onnistumisia

Olin lauantaina julkasemassa tänne varsinaisen ärsytys- postauksen, mutta en saanut kirjotettua sitä loppuun joten se jäi julkasematta. Ehkä parempi niin, koska nyt oon ehtinyt miettiä asioita. 

Vaikka jaankin somessa; täällä blogissa ja instagramissa yleensä vaan ilosia juttuja ja onnistumisia, ei se meinaa etteikö munkin elämässä olisi epäonnistumisia, ärsytyksiä ja huolia. Kaikilla niitä on, se on elämää.

Viime viikolla tehtiin treeneissä,erilaisia testejä, mitaten crossfitissa tarvittavien taitojen tasoa. Osaan olla välillä superankara itelleni ja lytistinkin oman mielen täysin alas parin epäonnistuneen suorituksen vuoks.
 
Otan välillä treenit ehkä jopa liiankin vakavasti, suutun helposti jos en osaa jotain. Ärsyttävää. Haluaisin olla rauhallinen viilipytty joka kohautaa harteitaan epäonnistumiselle ja kokeilee tyynenä uudestaan.
 Mutta ei, mä kiroan, potkasen tankoa, raivoan wallballille, hakkaan päätä seinään.. ja vasta sitten yritän uudestaan. :D
Koitan kovasti työstää omia hermoja, ehkä joku päivä mäkin osaan ottaa vähän rauhallisemmin.. 

Miksi mä tästä kerron? Halusin vaan valaista, että joka päivä ei tule onnistumisia, mä en ole aina vaan yhtä hymyä ja urheilu on usein rankkaa mielellekin. 
Pitää vaan löytää keino nousta sieltä omista surkutteluista, yrittää uudestaan ja ehkä sitten onnistua. 

Viime viikon loppupuolella tosiaan oli vähän huono fiilis treenejä ajatellen ja samalla kaikki muukin turhautti. Lauantai aamulla lähdin pidemmälle lenkille, juoksu kulki ja fiilis parani kummasti! 

Tänään, treeneissä vuorossa oli deloadin jälkeen tempauksen tämän hetkisen 1 maksimin hakemista. Muistan että viime marraskuussa kun mietiskelin urheilun suhteen seuraavia tavotteita ja kirjotin siitä blogiinkin asti, joku anonyymi kommentoi että: tempaus 50kg. 
Silloin olin nähnyt meiän koulun jefujen vetävän sitä muutamaan otteeseen, mutta muuten en ollut pääsyt tutustumaan liikkeeseen. :D 
Crossfit on paljon muutakin kun painonostoa, eikä yksinään tempauksen ykkösmaksimin tavoitteleminen saanut mua lajin pariin, mutta nyt puolen vuoden jälkeen saan lähettää iloset terkut anonyymille: koska tänään tempasin 50kg! Nätti nosto se ei ollut, mutta nous kumminkin ja fiilis kymppi!

Untitled
Kuva ei oo tältä päivältä, vaikka samat housut jalassa tempailinkin! :P

Halusin siis vaan kertoa että, urheilu auttaa AINA huonoon fiilikseen! <3

- Anni

24. kesäkuuta 2015

Tikis- treenibiisi

Tänään julkastiin Uniinkin Tikis- nimeä kantava treenibiisi ja sen musiikkivideo.
Aika hauska, huumorilla höystetty biisi. :D



Olin mukana toisena päivänä musavideon kuvauksissa. Oli hauska nähdä tuttuja ja tutustua muutamiin uusiinkin naamoihin! :)
Mua ei voi videolta bongata kuin vilaukselta, mutta siellä on mm. makeita tankotaitureita vetämässä streetworkout temppuja, isoja miehiä pumppaamassa ja bikinibebejä elementissään poseeraamassa.

Untitled

Untitled
Untitled

Käykäähän kuuntelemassa biisi! :P

14. kesäkuuta 2015

Miten saada kesätreenit luistamaan?

Kesäkuu rullaa jo hyvää vauhtia ja monella on kenties alkanut lomat. Toisilla ei, mutta kesän valoisuuden myötä päivään on tullut rutkasti lisää tunteja. Joitakin kesäkuukausien lämpö motivoi liikkumaan lisää esim. ulkona, ja joissakin se herättää antiliikkujan. Kuulutko niihin jotka jatkavat treenailua kesälläkin, vai heitätkö vapaalle heti kesäkuun alkaessa?

Untitled

Listasin teille muutamia ideoita, miten motivoitua kesälläkin treenailemaan:

1.  Aamut on valoisia, 
joten herää aikaisin lenkille tai treenamaan. Päivä saa positiivisella tavalla ihan erilaisen alun, ja koko loppupäivä aikaa tehdä muuta. Jos joudut menemään töihin, voit sitten aamutreenin jälkeen nautiskella töissä huipusta fiiliksestä! 
Jos et ole aamuvirkku, onneksi täällä Suomenkamaralla illatkin on vielä valoisia, joten nuku aamulla pitkään ja säästä energiat iltatreeniin. 

2. Siirrä treeni ulos. 
Ulkotreeneissä vain taivas on rajana. Ota myös kaveri mukaan hikoilemaan, hyvässä seurassa treenaaminen on aina hauskempaa!


3. ..tai vaikka rannalle. 
Kunhan kelit suovat, mikä olis mahtavampaa kun viettää pitkiä rantsupäiviä, jotka alkaa aamutreenillä rannalla, ja loppupäivä auringossa makoilua kavereiden kanssa samalla hyvistä eväistä nauttien.

Untitled

4. Ensin treeni, sitten huvit. 
Kesällä voi välillä hyvällä omallatunnolla nautiskella grilliherkuista ja kylmistä juomista terassilla. Mutta mieluiten vasta sen jälkeen, kun päivän treeni on suoritettu..;)

5. Syö hyvin. 
Kesällä ruokailut usein tuppaa epäsäännöllistymään muiden menojen takia. Varmista, että energiat riittää päivällä jatkamalla säännöllistä ruokailua kesälläkin. Pidä helppoja eväitä mukana jos ruokavälit sattuu venähtämään. 

-- 

Itse aion treenailla koko kesän ihan normaalisti, voi olla että ehdin jopa enemmän ja järkevämmin, kun töiden lisäksi ei ole koulua ja kesäsuunnitelmina vain muutama lyhyempi reissu.
Aion toki myös nauttia kesästä, pitkistä valoisista kesäilloista, hyvästä ruoasta ja juomista. Mutta sopivissa määrin niin, ettei kesän juhlat vahingoita hyvällä mallilla olevaa treenirytmiä. 
Tärkeintä onkin löytää sopiva tasapaino, treenaamisen ja muun elämän suhteen. Treenien vastapainoksi on välillä hyvä heittää vapaalle, jotta mieli ja muu elämä voi hyvin. Ja sitten taas palata uudella innolla treenien pariin!

Untitled

Kuvat on muuten viimeviikon lyhyeltä mökkireissulta. Lähdettiin pikuveljen kanssa metsään juoksemaan ennen järveen pulahtamista. Hölkkäiltiin, vedettiin mäkispurtteja, rämmittiin ylös metsäkalliota ja kyykättin polulta löytyneellä puunrungolla. :D

Miten teidän kesätreenit sujuu? Toivottavasti löydätte tasapainon työn, treenien, ja grillimakkaran välillä! ;)

-Annina